معرفی نرم افزار

بهترین مرورگر ها در سال 2022 از نظر مجله TECKRADAR

دنبال بهترین مرورگر ها در سال 2022 هستید؟ وقتی که شما دنبال مرورگری هستید، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که آن مرورگر از حریم خصوصی شما محافظت کند. بعد از آن میرسیم به سرعت مرورگر که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد.

بعضی از مرورگر ها تمامی امکانات حفاظتی را به شما می دهند، اما برخی از مرورگرها این امکانات را به شما نمی دهند که در اینجا قرار است تفاوت این دو مشخص شود.  در کل این دو مورد جزو مهمترین ها هستند وگرنه تعداد زیادی گزینه هست که اهمیت زیادی دارد و باعث می شود که مرورگر های زیادی طرفدار خاص خودشان را داشته باشند. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید که بتوانید بهترین و مناسب ترین مرورگر را پیدا کنید.

 

  1. MOZILLA FIREFOX

در ابتدای شروع این مرورگر اسم آن phonex بوده است بعد از طی 2 سال از ساخت phonex فایر فاکس وارد مرورگر های اینترنتی شد. زمان زیادی طول نکشید که فایرفاکس مرورگر مایکروسافت را در اینترنت اکسپلور به چالش کشید و با آمدن گوگل کروم رقابت برای فایر فاکس مقداری سخت شد. مرورگر فایر فاکس برای اندروید به صورت ناشناس و بسیار سریع است.

اما الان فایرفاکس مدت زیادی هست که مثل چاقوی سوئیسی، جزو مرورگر های مورد علاقه تعداد زیادی از مردم است. تغییراتی که شرکت موزیلا در این چند سال اخیر داده است، چشم گیر بوده که تعداد زیادی نگران این بودند که موزیلا از کروم عقب بماند اما این شرکت با تلاش های مکرر، خود را به سمت پیشرفت برد.

 

 

فایر فاکس مرورگر مورد علاقه ی تعداد زیادی از کاربران است و آنها نگران آینده آن هستند. سال 2019 سال خوبی برای این شرکت نبود و با بحران های بدی رو به رو شد.

موزیلا در سال 2020 باز رشد خود را شروع کرد و تمام اهمیت و توجه خود را روی فایر فاکس گذاشته بود. اگر شما هم یکی از طرفداران این مرورگر هستید از donate.mozilla.org دیدن کنید تا به امنیت و آینده آن کمک کنید.

  1. MICROSOFT EDGE

این مرورگر که ساخته شرکت مایکروسافت است شباهت زیادی به فایر فاکس و کروم دارد اما با توجه به اینترنت اکسپلورر فضای سبک تر و با سرعت بیشتری دارد.

طرفداران قدیمی این برند آن را دلیلی برای ظهور فایر فاکس و کروم می دانند. مایکروسافت اکنون در کنار بهترین ها است. مرورگر اج کرومیوم را در قلب خودساخته است. این مرورگر پیش فرض ویندوز است و نسخه هایی برای سیستم عامل هایی مانند : 

  • iOS
  • Android
  •  Mac 
  • WINDOWS

نیز وجود دارد.

جالب است بدانید، از وقتی شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است که از نسخه ای بر پایه کرومیوم استفاده کند فایر فاکس در برخی از بنچمارک ها موفق به شکست کروم شده است.  در صورتی که تعداد زیادی از مردم اعتقاد دارند که کروم بهترین و پر سرعت ترین مرورگر هست.

نسخه جدید این نرم افزار که مجهز به Chromium است به طور باور نکردنی سریع تر از نسخه قبلی  MICROSOFT EDGE می باشد. این نرم افزار قابلیت هایی دارد که آن را از باقی مرورگر ها جدا می کند . در این مرورگر شما می توانید ویدیو هایی را ارسال کنید اما، فقط با دستگاهایی که به CHROMECSAST  کانکت هستند. صفحه اصلی این برنامه همانند OPERA  می باشد. این مرورگر تعدادی افزونه برای شما قرار داده است از جمله رمز عبور مدیران ، مسدود کننده های تبلیغاتی، همچنین می توانید صفحه های این برنامه را مانند فایل دانلود کنید که دیگر نیازی نباشد از اول تمامی مراحل را طی کنید.

این مرورگر تقریبا مانند گوگل کروم است اما در لپ تاپ های مک  EDGE  سرعت بالاتری دارد که باعث افزایش تعداد طرفداران، برای این مرورگر شده است.

 

  1. OPERA

مرورگر اپرا به علت ویژگی ها و خدماتی که به کاربرانش ارائه می دهد قابل توجه زیادی از مردم قرار گرفته است. این مرورگر برای نخستین بار که آن را اجرا کنید سعی می کند خودش را به شما ثابت کند.

در این مرورگر شما این توانایی را دارید که به محض ورود تبلیغات داخلی خود را مسدود کنید. می توانید از VPN داخلی استفاده کنید. با استفاده از این مرورگر می توانید کیف پول ارز دیجیتال خودتان را نیز روشن کنید و از آن استفاده کنید.

این مرورگر به  Chromium وصل می باشد پس همان طور که معلوم است، سرعت بالایی دارد و می تواند از افزونه هایی که در داخل کروم هست استفاده کند.

 

 

این مرورگر دارای دانلود منیجر قوی ای می باشد که دیگر نیازی نیست برای دانلود در آن از برنامه های دیگری استفاده کنید. سرعت و امنیت اپرا هم یکی از دلایلی است که باعث می شود طرفداران زیادی داشته باشد.

پس این برنامه هم جزو محبوب ها می باشد و به شما در تمامی موارد کمک می کند.

 

  1. GOOGLE CHROME

 

یک مرورگر سریع و رایگان و امن است که توسط گوگل ارائه شده است.

از زمان شروع استفاده از مرورگر ها بعد از مرورگر ساده و متوسط IE گوگل کروم، فایر فاکس و مایکروسافت اج منتشر شدند که از همان تایم کروم بهترین مرورگر بوده و تا به الان ادامه دارد ولی جالب است که در برخی از زمینه ها مایکروسافت و فایر فاکس به راحتی، گوگل را شکست می دهد.

این مرورگر اصلا بد نیست اتفاقا مرورگری پر قدرت است. افزونه های عالی ، کارنامه ای درخشان و همگام سازی های پلتفرم جزو محبوب ترین مرورگر ها در کل جهان می باشد.

تنها مرورگری که اگر تمام اطلاعات شما پاک شود، فقط با سینک کردن جی میل تمامی اطلاعاتی که در آن ذخیره کرده بوده اید را برای شما بازگردانی می کند.

همچنین WebXR API را برای AR و VR فعال می کند. همچنین حالت تاریک کروم را فراموش نکنید که کار را در شب برای چشمان شما آسان‌تر می‌کند.

تمامی این مرورگر ها فوق العاده هستند و هرکدام به صورت متفاوت به کار می آید. اما فایر فاکس در حفاظت از حریم شخصی، تمام مرورگر ها را شکست می دهد. ولی مرورگر EDGE برای گذراندن زمان بهتر است.

در نتیجه :

این یک رقابت نزدیک بین مرورگر ها است. اما هنوزم کاربران معتقد هستند که فایر فاکس فوق العاده ترین مرورگر در بین همه مرورگرها است. البته لازم است بدانید که فایر فاکس هم ایراد هایی دارد اما این ایراد ها از باقی مرورگر ها کمتر است. خوشبختانه این برنامه از امنیت بالایی برخوردار است که در حال حاضر این موضوع برای  همگان اهمیت زیادی دارد. همچنین در رتبه دوم مایکروسافت قرار دارد که علت آن هم موتور کرومیوم است که از تمامی پسوند ها مثل گوگل کروم پشتیبانی می کند.

امروزه مرورگر خوب برای تمام افرادی که در خانه و بیرون از خانه هستند امری مهم و واجب است.

پس نیاز است که تمامی افراد مرورگر های خوب را بشناسند تا در کنار استفاده و کارایی خوب امنیت خود و اطلاعاتشان نیز فراهم باشد.

امیدوارم که  مقاله نیوپی30 براتون مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *