راهنمای خرید

چه نوع لپ تاپ هایی برای کارهای مهندسی کارایی دارد؟

چه نوع لپ تاپ هایی برای کارهای مهندسی کارایی دارد؟ شاید این پرسش در ذهنتان باشد لپ‌تاپ مهندسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد. لپ‌تاپ مهندسی ابتدا باید قدرت پردازشی چشمگیری برای اجرای انواع نرم‌افزارهای سنگین مهندسی داشته باشد.

همچنین، به‌دلیل اینکه مهندسان معمولا کامپیوتر شخصی خود را زیاد جابه‌جا می‌کنند، باید تاحدممکن باریک و سبک باشند. ویژگی دیگر این است که باتری این لپ‌تاپ‌ها باید شارژدهی مناسبی داشته باشد تا دغدغه‌ی به‌همراه داشتن شارژر از بین برود.

یکی دیگر از ویژگیهای مهم این است که برخی از مهندسان از لپ‌تاپ خود برای نوت‌برداری و ثبت‌ اسناد و ارائه‌ی نمونه‌کارها و فایل‌های خود استفاده می‌نمایند.

پس امکاناتی مانند صفحه‌نمایش لمسی و قابلیت بازشدن ۱۸۰ درجه و لولاهای قابل انعطاف و پشتیبانی از قلم هوشمند جزو ویژگی‌هایی است که روی انتخابتان در مقام مهندس اثر می‌گذارد.

شاخص های اصلی لپ‌تاپ‌ مهندسی

  • پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند برای اجرای برنامه‌های سنگین مهندسی
  • سیستم خنک‌کننده‌ کارآمد
  • بدنه‌ ای با کیفیت و دوام مناسب
  • بهره‌گیری از حافظه‌ی SSD
  • بدنه‌ ای تا حد ممکن باریک و سبک برای جابه‌جایی راحت

در ادامه، بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم. با نیو پی سی همراه باشید.

 

بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی پایین‌رده (تا 11 میلیون تومان)

واقعیت این است که در این بازه‌ی قیمتی، بعید است بتوانید لپ‌تاپ مناسبی انتخاب نمایید. چرا که لپ‌تاپ‌ها عموما به پردازنده‌‌های اینتل سری U مجهز هستند.

به‌همین‌دلیل توان زیادی ندارد و از مدل‌های باریک و سبک با نمایشگرهای لمسی و پشتیبانی از قلم هوشمند هم خبری نیست. باوجوداین اگر به‌دنبال مدلی با قیمتی ارزان‌تر از ۱۰ میلیون تومان هستید، لپ‌تاپ‌های زیر را مدنظر داشته باشید:

بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی میان‌رده (از 11 تا 15 میلیون تومان)

با این محدوده قیمتی هم هنوز نمی‌توانیم لذت استفاده از لپ‌تاپ‌های قدرتمند و درعین‌حال باریک و سبک را تجربه کنیم. اما می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی تهیه نمایید که از نظر مشخصات فنی، به‌ مراتب قوی‌تر از لپ‌تاپ‌های پایین‌ رده هستند.

این مدلها قدرت بیشتر را درکنار شارژدهی بهتر و کیفیت تصویر رضایت‌بخش‌تر دراختیارتان قرار می‌دهند. لپ‌تاپ‌های زیر را مدنظر داشته باشید:

بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی رده‌بالا (از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان)

در این جا بالاخره می‌توانید لپ‌تاپی قدرتمند، سبک، زیبا و حرفه‌ای در شأن مهندس تهیه نمایید. البته به‌احتمال زیاد پرداخت چنین هزینه‌ای برای بیشتر مهندسان مقدور نیست.

ولی اگر روی کامپیوتر شخصی خود حساب ویژه‌ای باز کرده‌اید و برای پیشرفت کاری به آن نیازمندید، از سرمایه‌گذاری روی مدل‌های پرچم‌دار پشیمان نمی شوید. لپ‌تاپ‌های زیر را مدنظر داشته باشید:

بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی و مدیریتی پرچم‌دار (بیش از ۲۰ میلیون تومان)

این بخش مخصوص مهندسانی است که کامپیوتر از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌دنبال مدل‌های خاصی هستند که حداکثر بهره‌وری را داشته باشد. اینجا دیگر پول عاملی برای خرید نیست و فقط عملکرد کامپیوتر مهم است.

هنگام خرید هر محصولی، وقتی محدودیتی برای پرداخت هزینه نداشته باشید، محدودیتی هم برای امکانات و قابلیت‌های دستگاه مدنظرتان نخواهید داشت. اگر بیش از ۲۰ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ هزینه کنید، می‌توانید مدل‌های بالا و بسیار قدرتمند و مجهز به امکانات فراوان تهیه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *